بازرگانی ضد

آشنایی مشکلات و معایب انواع مانیتور خودرو

می 2, 2023
تعداد بازدید : 9320
5/5 - (3 امتیاز)

تکنولوژی و زندگی روزمره ما، به هم درآمیخته هستند و روز به روز نیز وابستگی ما به تکنولوژی در همه امور زندگی بیشتر می شود؛ چرا که سبب آسایش و رفاه بیشتر در زندگیمان می شود.
باگذشت زمان و با افزایش استفاده از خودرو توسط عموم مردم، امکانات و آپشن های رفاهی و سرگرمی متعددی به آن اضافه شد که مانیتور خودرو، امروزه به یکی از امکانات معمول در همه خودرو ها تبدیل شده است؛ در حالی که در گذشته فقط خودرو های لوکس و گران قیمت از چنین امکاناتی بهره مند می شدند.

مشکلات و معایب انواع مانیتور خودرو
در ادامه مشکلات و معایب انواع مانیتور خودرو از جمله هنگ کردن و داغ شدن مانیتور و حتی خاموش شدن ناگهانی مانیتور خودرو بررسی می کنیم که اگر در حال حاضر با آن ها مواجه هستید و یا در آینده با چنین مشکلاتی مواجه شدید، دلیل و روش های رفع آن را بدانید و دچار سردرگمی نشوید.

علت هنگ کردن مانیتور خودرو

اولین ایرادی که بیشتر مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و به خوبی با آن آشنا هستند “هنگ کردن مانیتور خودرو” است. اما از آن جایی که هنگ کردن مانیتور خودرو فقط به یک دلیل مشخص و خاص محدود نمی شود؛ بنابراین در حین مواجه شدن با این مشکل، شما باید به دنبال پیدا کردن علت هنگ کردن مانیتور خودرویتان باشید.
از جمله اصلی ترین دلایل و علل هنگ مانیتور خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت پایین قطعات: مشکل کیفیت پایین قطعات در دستگاه های ارزان قیمت شایع است؛ درواقع تمامی دستگاه هایی که از قطعات بی کیفیتی در ساخت آن ها استفاده شده، دارای قیمت ارزان تری نسبت به سایر مانیتور های باکیفیت هستند و همین عامل خود سبب شده است سالانه افراد زیادی، نسبت به خرید مانیتور های ارزان قیمت اقدام کنند.
اما بهتر است بدانید که برای ساخت این دستگاه ها، از قطعات درجه ۲ استفاده می شود و یا حتی گاهی قطعات دستگاه های برگشتی شرکت ها در این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ بنابراین با خرید چنین دستگاهی باید انتظار رو به رویی با مشکلاتی مانند هنگ کردن مانیتور، پایین بودن کیفیت صدا و تصویر، مشکلات سرعت پایین یا عدم اتصال به اینترنت را داشته باشید.
توجه داشته باشید که همه قطعات بی کیفیت این دستگاه ها قابل تعمیر نیستند؛ اما گاهی با به کار گیری روش هایی مثل ریست کردن نرم افزار، می توان تا حدودی سرعت و عملکرد دستگاه را بهبود بخشید.

علت هنگ کردن مانیتور خودرو

پر شدن آیسی حافظه: شما باید توجه داشته باشید که تمامی مانیتور ها دارای میزان حافظه مشخصی هستند؛ مثلا اگر مانیتور خودرو دارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی باشد، ۴ گیگابایت آن به برنامه های اولیه اختصاص می یابد و ۴ گیگابایت دیگر نیز به منظور نصب برنامه های دلخواه کاربر مورد استفاده قرار می گیرد.
پس همیشه شما با یک محدودیت حافظه مواجه هستید؛ اما برخی از افراد بدون در نظر گرفتن این مسئله، موزیک و فیلم های مورد علاقه شان در حافظه مانیتور ذخیره می کنند که این کار در افت سرعت عملکرد مانیتور و هنگ کردن آن نقش بسزایی دارد.
همواره سعی کنید از برنامه هایی که فضای کم‌تری را از حافظه اشغال می کنند، استفاده کنید و از ذخیره بی مورد موزیک و فیلم بر روی حافظه داخلی خودداری کنید.

ویروسی شدن برنامه: زمانی که شما هر فلش مموری را به دستگاه خود وصل می کنید و یا هر برنامه ای را بدون در نظر گرفتن منبع آن، از اینترنت دانلود می کنید؛ باید این مسئله را نیز در نظر داشته باشید که اگر فلش مموری و یا برنامه نصب شده، دارای فایل های آلوده به ویروس و مخرب باشد؛ عواقبی مانند هنگ کردن مانیتور خودرو را نیز به دنبال دارد.
گاهی با یک ریست می توان از شر ویروس ها و برنامه های مخرب خلاص شد اما اگر فایل های اصلی شما توسط ویروس آسیب دیده باشند، دیگر چاره ای جز سپردن آن به دست متخصص، جهت کپی کردن مجدد برنامه های اصلی به دستگاه نیست.

خرابی آیسی حافظه: اما آخرین گزینه که به عنوان بدترین مشکلات و معایب انواع مانیتور خودرو به شمار می رود، خرابی آیسی حافظه است که تنها راه حل آن تعویض و برنامه ریزی دوباره است.

علت داغ شدن مانیتور خودرو

پیش از بررسی علت داغ شدن مانیتور خودرو بهتر است بدانید که گرم شدن داخل دستگاه، زمانی که از آن استفاده می کنید کاملا طبیعی است؛ پس زمانی می توان آن را به عنوان یکی از مشکلات و معایب انواع مانیتور خودرو دانست که مانیتور و سیستم پخش تصویری شما غیرقابل لمس شود. اگر با لمس دستگاه متوجه شدید دستگاه خیلی داغ است؛ یکی از دلایل زیر ممکن است باعث این تغییر دمای ناگهانی شده باشد:

  • عدم نصب صحیح سیستم پخش تصویری یکی از دلایل عمده داغ شدن مانیتور خودرو است؛ بنابراین همواره توصیه می شود که نصب آن را به یک متخصص بسپارید.
  • ترکیب سیم های بلندگو به جای اتصال دو سیم به یکدیگر، از دلایل دیگر داغ شدن مانیتور است. برای رفع چنین مشکلی حتما مانیتور خودروی خود را به دست یک متخصص بسپارید.

علت داغ شدن مانیتور خودرو

علت سفید شدن مانیتور خودرو

از دیگر مشکلات و معایب انواع مانیتور خودرو که بسیار رایج هستند، سفید شدن مانیتور است البته ممکن است این مشکل با رنگ سیاه و دیگر رنگ ها نیز ظاهر شود.
وقتی مانیتور خودرو با چنین مشکلی مواجه می شود، دیگر نمی توان از قابلیت های آن بهره مند شد چرا که تمام کارآیی سیستم پخش تصویری خودرو، توسط مانیتور قابل استفاده است و زمانی که مانیتور خودرو از دسترس خارج شود؛ عملا کاری از پیش نخواهید برد.
علت سفید شدن مانیتور خودرو، هم می تواند سخت افزاری باشد و هم نرم افزاری، که در هر دو صورت به راحتی قابل حل هستند. اگر مشکل مانیتور خودروی شما سخت افزاری باشد ممکن است مانیتور سوخته باشد که در این صورت نیازمند تعویض است. اما اگر مشکل نرم افزاری باشد، یکی از دلایل عمده آن نصب برنامه مخرب و یا استفاده از فلش مموری آلوده به ویروس است.

علت خاموش شدن ناگهانی مانیتور خودرو

اگر یادتان باشد در بالا گفتیم که در ساخت برخی از دستگاه ها از قطعات بی کیفیت استفاده شده است؛ که همین امر را می توان به عنوان اصلی ترین علت خاموش شدن ناگهانی مانیتور خودرو دانست. به عنوان مثال گاهی مانیتور خودرو، هنگام استفاده از دنده عقب به صورت ناگهانی خاموش می شود. چنین مشکلی با جایگزین کردن قطعه ای باکیفیت قابل حل است.

دسته بندی ها :
وبلاگ

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*