بازرگانی ضد

تاریخچه و کاربرد دی لایت چیست و چگونه کار می کند

آگوست 26, 2018
تعداد بازدید : 606
Rate this post

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

این بار اگر دیدید یک خودروی مدل بالا در طول روز بعضی چراغ‌هایش روشن است؛ لازم نیست اقدام خاصی برای مطلع کردن او انجام دهید! اگرچه دی لایت در ایران بیش از آنکه با هدف کاربرد واقعی خود خریداری شود؛ با اهداف زیبایی و به عنوان یک آپش خودرو تهیه می‌شود. اما دی لایت یا چراغ روز یکی از ویژگی‌های خودروهای امروزی است که کاربرد و مزایای مهمی دارد و چند سالی است که جزئی از استانداردهای خودروهای روز جهان شده است.

حتی جالب است بدانید که چراغ روشنایی در روز در بعضی از کشورهای پیشرفته تبدیل به یک استاندارد در خودروها شده است.

اما فلسفه وجودی دی لایت چیست و چه کاربردی در خوردو دارد. یک دی لایت استاندارد باید هم‌زمان با روشن شدن خودرو، روشن شود؛ و خودرو در هر حال چراغ روشنی داشته باشد. این کاربرد برای افزایش امنیت عابران و سایر خودروها طراحی شده است. تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته و اثبات شده است که وجود منبع نور روی خودرو در طول روز می‌تواند تاثیر محسوسی بر جلب توجه عابران و راننده‌های دیگر داشته باشد. بنابراین می‌تواند در کاهش تصادفات تاثیر بگذارد.

این چراغ‌ها بخصوص در موقعیت‌های جغرافیایی مه‌آلود، مثل شهرهای شمالی ایران و حتی شهرهای جنوبی که دچار مسئله ریزگرد هستند؛ و در شرایط بارندگی و… می‌تواند برای افزایش امنیت رانندگی بسیار مورد استفاده قرار بگیرد.

نور دی لایت ها دارای ویژگی خاصی است که در روشنایی روز به خوبی دیده می‌شود و به همین دلیل می‌تواند هدف از طراحی آن را برآورده کند. البته توجه داشته باشید که همین ویژگی به دلیل درخشش زیاد نور چراغ‌های ال ای دی ، می‌تواند در شب به شدت آزاردهنده باشند و نور آن دید عابران و رانندگان روبرو را دچار مشکل کند. پس اگر به هر دلیل روی خودروی خود دی لایت نصب می‌کنید؛ مراقب باشید موجب آزار دیگران نشوید.

تکنولوژی دی لایت چیست؟
دی لایت ها از تکنولوژی ال ای دی برای ایجاد روشنایی استفاده می‌کنند. ال‌ای‌دی ها از جدیدترین تکنولوژی‌های لامپ‌های روشنایی است که در خودرو نیز کاربرد دارد. این چراغ‌ها دارای مصرف بسیار پایینی هستند و به همین دلیل حتی در هنگام خاموش بودن اتومبیل شما نیز به باطری آن فشاری وارد نمی‌کنند.

دی لایت ها انواع مختلفی دارند که علاوه بر کاربرد گفته شده می‌توانند کاربردهای های زیبایی را نیز برای شما فراهم کنند. این محصولات بخصوص برای خودروهای داخلی که این آپشن را ندارند بسیار جذاب است؛ چراکه ظاهری شیک و مدرن به خودروی شما می‌دهد. بنابراین انواع مختلفی از آنها را می‌توانید در بازار پیدا کنید که با خوردوی شما کاملا هماهنگ باشد. وزن سبک، ضد آب بودن، قابلیت انعطاف‌پذیری، چند حالته بودن و داشتن حالت ژله‌ای، از مواردی است در دی لایت های ال‌ای‌دی می‌توانید پیدا کنید. جالب است بدانید که دی‌لایت ها با تمام این ویژگی‌ها به نسبت سایر آپشن‌های قابل خریداری برای خودرو قیمت بالایی ندارد.

تاریخچه دی لایت
همانطور که اشاره کردیم دی لایت از نقاط سرد و مه آلود جهان در نیم کره شمالی آمده است. جایی که وضعیت آب و هوایی، خودروها را نیازمند جلب توجه بیشتری در طول روز می‌کند.

اولین چراغ‌ها با کاربرد دی لایت نیز در دهه ۷۰ میلادی در کانادا و نروژ ارائه شدند. پس از آن بود که به مرور استفاده از این ویژگی در نقاط دیگر دنیا نیز رواج یافت. در دهه ۹۰ میلادی استفاده از این تکنولوژی در آمریکا آغاز شد؛ و در سال ۲۰۰۸ استفاده از دی لایت در خودروهای تولیدی در آمریکا اجباری شد. در اروپا نیز از سال ۲۰۱۱ به بعد استفاده از دی لایت به یک استاندارد در صنعت خودروسازی تبدیل شده است.

گروه بازرگانی ضد ، یک شرکت حرفه ای با تکنولوژی بالا در زمینه تخصصی محصولات الکترونیک و مولتی مدیا خودرو و مانیتور پشت سری خودرو و مانیتور فابریک خودرو و آپشن خودرو می باشد.

با ما در مقالات بعدی گروه بازرگانی ضد همراه باشید

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دسته بندی ها :
خودرو لوازم جانبی

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*