بازرگانی ضد

آشنایی با منابع ویدئو و انواع مانیتور خودرو

اکتبر 7, 2018
تعداد بازدید : 424
Rate this post

تکنولوژی‌های نمایش ویدئو و منابع ویدئو در خودرو یک راه طولانی را طی کرده اند. در گذشته این تکنولوژی به طور عمده فقط محدود به وسایل نقلیه تفریحی و لیموزین‌ها بود؛ اما امروزه به سادگی می‌توان همه وسایل نقلیه را به این سیستم مجهز کرد. البته بسیاری از وسایل نقلیه جدید نیز به صورت کارخانه‌ای به  مانیتور فابریک  مجهز هستند.

به منظور تجهیز وسایل نقلیه به این تکنولوژی، سه پیش نیاز اصلی وجود دارد. هر سیستم ویدئویی در ماشین نیاز به یک منبع ویدئویی، صفحه نمایش برای پخش ویدئو و سیستمی برای پخش فایل‌های صوتی دارد. ساده‌ترین راه حل ترکیب هر سه این موئلفه‌ها در یک دستگاه واحد به نام  مولتی مدیا خودرو  است. در این مطلب وب‌سایت ضدگروپ می‌خواهیم شما را با منابع ویدئو خودرو و انواع مانیتور فابریک خودرو آشنا کنیم.

منابع ویدئو در خودرو

اولین موئلفه‌ای که یک سیستم پخش ویدیو نیاز دارد، یک منبع ویدئویی است. در سیستم‌های مولتی مدیا خودرو، این واحد پردازنده مرکزی است که سیگنال‌های صوتی را به آمپلی‌فایرها و بلندگوها ارسال می‌کند. سیستم‌های ویدئویی اتومبیل‌ها نیز می‌توانند از آن به عنوان یک منبع ویدئویی استفاده کنند؛ اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند.

رایج‌ترین منابع ویدئویی عبارتند از:

پانل‌های داشبورد: برخی از پانل‌های داشبورد می‌توانند دیسک‌های دی‌وی‌دی یا دیسک‌های Blu-ray را علاوه بر سی‌دی‌ها پخش کنند. این پانل‌ها گاهی اوقات دارای صفحات نمایش داخلی هستند؛ اما معمولا شامل یک یا چند خروجی ویدئویی نیز می‌باشند. این امکان اجازه می‌دهد تا یک پنل داشبورد به عنوان یک منبع ویدئویی برای چند صفحه نمایش در سراسر وسیله نقلیه عمل کند.

واحدهای ترکیبی: برخی از پانل‌های ویدئویی داشبورد به صورت دستگاه‌های ترکیبی هستند؛ که از هر دو قابلیت پخش DVD یا Blu-ray  و یک صفحه نمایش بهره می‌برند. همچنین یک واحد ترکیبی شامل مانیتورهای سقفی و مانیتور پشت سری می‌باشد؛ که لازم نیست به واحد پانل داشبورد متصل باشد. این دستگاه‌ها همچنین می‌توانند ورودی‌های ویدئویی متنوعی داشته باشند؛ که طیف وسیعی از گزینه‌های سرگرمی را ارائه می‌دهند.

پخش‌کننده‌های ویدئویی مستقل: علاوه بر واحدهای ویدیویی و دستگاه‌های ترکیبی، همچنین می‌توانید از یک دستگاه پخش DVD مستقل به عنوان منابع ویدئو استفاده کنید. این واحدها به طور معمول دائمی نیستند؛ و دستگاه‌هایی که برای استفاده در خودرو طراحی نشده‌اند نمی‌توانند در حین دریافت ارتعاشات ناشی از حرکت خودرو کارایی داشته باشند؛ اما این گزینه می‌تواند یک گزینه کم‌هزینه و موقت باشد.

مانیتور خودرو

دومین جزء مهمی که هر سیستم ویدیو در داخل اتومبیل به آن نیاز دارد نوعی صفحه نمایش است. از آنجا که فضای مناسب در اتومبیل ها، کامیون‌ها و SUV ها وجود دارد؛ اکثر سیستم‌های ویدئویی اتومبیل از LCD استفاده می‌کنند. ساده‌ترین سیستم از یک مانیتور فابریک در داشبورد استفاده می کند؛ که شامل یک صفحه نمایش داخلی است. اما تعداد دیگری از گزینه‌های مهم نیز وجود دارند.

برخی از محبوب‌ترین گزینه‌ها عبارتند از:

ماینیتور فابریک ساده: ساده‌ترین راه برای اضافه کردن یک سیستم ویدئو در ماشین این است که یک واحد داشبورد ویدئویی که شامل یک صفحه نمایش است را نصب کنید. بسیاری از وسایل نقلیه جدید شامل صفحات نمایش داخلی هستند که می توانند برای استفاده در سیستم سرگرمی مورد استفاده قرار بگیرند. اما همچنین تعدادی دیگر از گزینه‌ها نیز وجود دارند. بسیاری از این صفحات نمایش دارای واحدهای دوگانه DIN هستند؛ اما گزینه های DIN تکی نیز وجود دارند؛ که شامل صفحه نمایش کشویی هستند، که در محل قفل می شوند.

مانیتورهای سقفی: برای برخی از سرنشینان دیدن صفحه نمایش در داشبورد دشوار است؛ اما مانیتور سقفی قابل مشاهده توسط همه سرنشینان صندلی عقب است. این صفحات به صورت تاشو از سقف آویزان می‌شوند؛ بنابراین می‌توانید آنها را هنگام ورود و خروج رو به بالا جمع کنید.

مانیتور پشت سری: همانطور که صفحات نمایش سقفی مشکل دید را حل کردند؛ مانیتور پشت سری یا پشت صندلی نیز به سرنشینان مختلف اجازه تماشای ویدئوهای مختلف را می‌دهند. به طور معمول این صفحات نمایش با یک سیم به واحد ویدئویی داشبورد متصل می‌شوند. همچنین برخی از آنها دارای سیستم‌های پخش دی‌وی‌دی یا بلو ری هستند.

واحدهای جدا شونده: هر دو صفحات نمایش سقفی و پشت صندلی نیازمند یک فرآیند نصب هستند؛ اما واحدهای جداشونده فقط به دور پشتی صندلی بسته می‌شوند. این ویژگی اجازه می‌دهد صفحات نمایش متعدد در اتومبیل خود نصب کنید. همچنین می‌توانید آنها را به طور موقت در وسایل نقلیه دیگر نیز مورد استفاده قرار دهید.

برچسب ها :
منابع ویدئو
دسته بندی ها :
لوازم جانبی

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*