گیرنده دیجیتال TV داخل خودرو
گیرنده دیجیتال TV داخل خودرو
آگوست 19, 2020
رونمايي نسل هاي جديد ساندرو و استپ وي در اروپا
رونمايي نسل هاي جديد ساندرو و استپ وي در اروپا
اکتبر 5, 2020
نمایش همه

هدلایت ضدZED

هدلایت ضدZED

هدلایت ضدZED

هدلایت ضدZED هنگام رانندگی در جاده ای تاریک و خسته کننده یکی از ضروری ترین قسمت های خودرو هستند. این به نورپردازی جاده پیش رو کمک می کند ، در مورد حضور شما به ترافیک نزدیک هشدار می دهد و کارهای بیشتری انجام می دهد. فناوری چراغ headlight از لامپ های کاربردی که در اوایل اتومبیل ها استفاده می شد تا چراغ های لیزری دوران مدرن فاصله زیادی را طی کرده است. چراغ های جلو انواع مختلفی دارند که توسط تولیدکنندگان مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع چراغ های خودرو

هالوژن

چراغ های جلوی هالوژن پرکاربردترین نوع هدلایت ضدZED هستند که تقریباً در هر اتومبیل پیدا خواهید کرد. یک لامپ هالوژن با ارسال برق از طریق رشته تنگستن قرار داده شده در یک کپسول شیشه ای پر از گاز هالوژن کار می کند. این گاز بسیار مقاوم در برابر گرما است ، بنابراین ، رشته پس از تأمین جریان الکتریکی ، شروع به گرم شدن و درخشش می کند. به همین دلیل است که نوری که لامپ های هالوژن منتشر می کنند زرد است.

زنون یا HID

تخلیه با شدت بالا (HID) یا چراغ جلو زنون کمی شبیه لامپ های CFL (نور فلوئورسنت جمع و جور) است. در چراغ های جلو زنون هیچ رشته ای مورد نیاز نیست. در عوض ، با ایجاد یک منطقه ولتاژ بالا بین دو الکترود کار می کند. فضای باقیمانده با گاز زنون پر می شود. این نوع لامپ ها برای رسیدن به حداکثر روشنایی خود کمی زمان می برد زیرا برای گرم شدن به مدتی زمان نیاز دارند. اما به محض رسیدن به اوج روشنایی ، نوری به رنگ سفید مایل به آبی ساطع می کنند. از آنجا که برای گرم شدن کمی زمان لازم است ، چراغ های جلو زنون همراه با نوع دیگری از چراغ های جلو که به عنوان نور بالا استفاده می شود ، استفاده می شود.

چراغ های جلو HID بسیار قدرتمندتر و روشن تر از چراغ های جلو هالوژن معمولی هستند و پرتابی در حدود 200 تا 250 متر دارند.

دیودهای ساطع کننده نور یا همانطور که در بین مردم معروف است LED ها با جریان الکتریسیته از طریق دیودهای ساطع کننده نور کار می کنند. روند LED ها نسبتاً ساده است و آنها به هیچ زمان گرم کننده ای احتیاج ندارند و تقریباً هیچ گرمای ساطع شده ای وجود ندارد. آنها بسیار کم مصرف هستند و نور درخشانی تولید می کنند. مقاوم سازی آن ها در هر چراغ جلو آسان است و بلافاصله روشن می شود.

یک مزیت دیگر این است که شما می توانید از آن ها به طرق مختلف ، اشکال مختلف استفاده کنید و آن ها می توانند نور را تا 300 متر پرتاب کنند. حتماً فناوری LED را در خودروهای ممتاز مشاهده کرده اید که از طریق استفاده از LED شکل های مختلفی ایجاد می کنند.

ماتریس

چراغ های ماتریکس به عنوان روشنایی پیکسلی نیز شناخته می شوند. برای ساخت چراغ جلو از LED های مختلف فردی مختلفی استفاده می شود و همه آن ها بصورت مستقل کنترل می شوند. یک دوربین پشت آینه داخلی نصب شده است که می تواند چراغ جلو و عقب اتومبیل را تشخیص دهد. وقتی سیستم یک وسیله نقلیه را تشخیص می دهد ، چراغ LED منفرد را خاموش می کند تا راننده خودروهای دیگر خیره نشوند. بنابراین ، چراغ های جلو نور را به صورت عمودی و همچنین به صورت افقی روی وسایل نقلیه نشان نمی دهند. به این ترتیب ، حتی اگر ترافیکی رو به جلو باشد ، یک راننده می تواند از هدلایت ضدZED استفاده کند.

لیزر

چراغ های لیزری پیشرفته ترین نوع فناوری چراغ های جلو هستند که در بازار موجود است. به همین دلیل جزو بهترین ها هستند ، اما گران ترین آن ها نیز هستند. چراغ های لیزری با کمک لیزر به یک گاز نیرو می دهند. به همین دلیل ، گاز بسیار روشن می درخشد. مهمترین مزیت چراغ های لیزری این است که پرتاب چراغ جلو به طور قابل توجهی از هر نوع چراغ جلو بهتر است. این ها بیشتر در اتومبیل های گران قیمت پرمیوم استفاده می شوند یا به صورت اختیاری در دسترس هستند اما قیمت آن ها نیز به مراتب بیشتر است. چراغ های لیزری می توانند حدود 600 متر از جاده پیش رو را روشن کنند.

این پنج نوع اصلی چراغ جلو است که توسط تولیدکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. دقیقاً مانند هر فناوری دیگر ، هرچه زمان می گذرد ، این فناوری نیز تکامل بیشتری پیدا می کند و می تواند تا وسایل نقلیه که هزینه بسیار کمتری دارند ریزش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *