بازرگانی ضد

نکاتی درباره خرید مانیتور پشت سری یا پشت صندلی برای خودرو

سپتامبر 4, 2018
تعداد بازدید : 698
4.2/5 - (8 امتیاز)

خرید مانیتور پشت سری یک آپشن جذاب برای خودروهای امروزی است. این مانیتورها امکانات ویژه‌ای را برای سرنشینان خودرو فراهم می‌کنند. البته هر کسی بنا به علایق و نیازهای خاصی اقدام به خرید مانیتور پشت سری می‌کند. این ویژگی بخصوص برای خانواده‌های دارای کودک بسیار جذاب است؛ و می‌تواند کودکان و حتی بزرگسالان را در صندلی عقب برای ساعت‌های طولانی، بخصوص هنگام سفر سرگرم کند.

خرید مانیتور پشت سری کار ساده ای است؛ اما بهتر است پیش از اقدام برای خرید با ویزگی ها و انواع آن آشنا شوید. این آشنایی کمک می کند تا انتخاب بهتری بر اساس نیازهای خود داشته باشید.

اولین سری‌های مانیتور پشت سری تولید شده در جهان، تنها قادر به پخش آنچه دستگاه پخش خودرو ارائه می‌کرد بودند. در واقع صرفا مانیتور بودند و کارکرد پخش‌کننده نداشتند. شاید به همین دلیل است که هنوز هم به آنها مانیتور پشت سری می‌گویند. اما نمونه‌های بعدی تولید شده شامل امکانات بیشتری بودند.

مهم‌ترین مسئله در خرید مانیتور پشت سری هم شناخت این امکانات و توانایی نیازسنجی و انتخاب محصولی متناسب با نیازهای ماست.

آشنایی با برخی ویژگی‌های مانیتور پشت سری

پشتیبانی از هدست

بسیار مهم است که مانیتور پشت سری شما از هدست پشتیبانی کند. این ویزگی را بدون هیچ تردیدی لازم خواهید داشت. چراکه فضای اتوموبیل بسیار کوچک است؛ و ممکن است شما بخواهید مدیایی به جز مدیای در حال پخش در دستگاه پخش اصلی خودرو را بشنوید. در مورد پشتیبانی مانیتور پشت سری از هدست به این نکته نیز توجه کنید که فقط از جک هدست پشتیبانی می‌کند یا هدست‌های بی‌سیم را هم می‌توان به آن متصل کرد. قطعا استفاده از هدست بی‌سیم کار ساده‌تری است و امکان خوبی را در اختیار شما خواهد گذاشت.

به طور کلی سه نوع هدست بیسیم نیز می‌توانید بخرید؛ که بر مبنای شکل اتصال، از بلوتوث یا RF استفاده می‌کنند. دقت داشته باشید که از این نظر، هدست، مانیتور پشت سری و دستگاه پخش دی وی دی از هماهنگی لازم برخودار باشند.

قابلیت پخش مولتی مدیا

همانطور که در بالا اشاره کردیم قابلیت پخش مولتی مدیا به صورت پیشفرض در مانیتور پشت سری آپشن مهمی است. این آپشن  جزئیات زیادی دارد؛ اما آنچه مهم است تشخیص روش‌های پخش و نیازهای شما بر اساس آن است. توانایی پخش دی‌وی‌دی، بلوری و سی‌دی، قابلیت اتصال حافظه فلش و انواع کارت حافظه، پورت HDMI و نیز توانایی اتصال به گوشی‌های هوشمند جهت پخش مدیا از روی آن، از امکاناتی است که در یک مانیتور پشت سری کامل خواهید یافت. پس هنگام خرید مانیتور پشت سری این نکته را مدنظر داشته باشید که روش پخش مورد علاقه و نیاز شما چیست.

سایر امکانات مانیتور پشت سری

داشتن کنترل از راه دور ممکن است برای شما جذاب باشد. همینطور بعضی از این مانیتورها قابلیت اتصال به کنسول‌های بازی را دارند و شما می‌تواند در صندلی عقب به انجام بازی‌های ویدئویی بپردازید. حتی بعضی از این مانیتورها بازی‌های ساده‌ای نیز درون خود دارند. قابلیت لمسی بودن مانیتور نیز امکانی است که ممکن است برای شما جذاب باشد.

از آخرین ویژگی‌هایی که هنگام خرید مانیتور پشت سری باید به آن توجه کنید قابلیت نصب و جداسازی آسان است.

در نهایت فراموش نکنید که هنگام خرید مانیتور پشت سری کیفیت را فدای کمیت نکنید. ابزارهای مولتی‌مدیا در خودرو باید کیفیت بالایی داشته باشند. ماهیت خودرو متحرک بودن است و یک ابزار با کیفیت در این شرایط می‌تواند عمر بیشتری داشته و سرویس بهتری ارائه دهد.

همچنین هنگام خرید مانیتور پشت سری فراموش نکنید که در ویژگی‌های بالا تنها به موارد عملکردی پردخته‌ایم؛ و هنگام انتخاب باید به مواردی مثل رزولوشن پخش مانیتور، کیفیت رنگ‌ها، اندازه صفحه، زاویه دید و… نیز توجه کنید.

در صورتی که هنوز هم سوالی درباره کارکرد و ویژگی‌های مانیتور پشت سری یا مانیتور فابریک خودرو دارید؛ می‌توانید با ما تماس بگیرید.

دسته بندی ها :
لوازم جانبی

دیدگاه ( 1 )

  1. علی زرین2019 / 10 / 30

    سلام وقت بخیر
    بابت راهنمایی شما از این مطلب خیلی ممنونم عالی بود
    ایا شما مانیتوری دارید که این ویژگیهارو داشته باشه یا میتونید مدل خوبی رو پیشنهاد بدید ممنونم

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*