بازرگانی ضد

نکاتی درباره پخش موسیقی در ماشین با فلش مموری

نوامبر 10, 2018
تعداد بازدید : 18652
3.4/5 - (5 امتیاز)

اگر دوست دارید هنگام رانندگی به آهنگ‌هایی گوش کنید که در کامپیوتر خود ذخیره کرده اید؛ در صورت داشتن یک پورت USB در داخل ماشین می توانید این کار را انجام دهید. در این نوشته وبسایت ضدگروپ می خواهیم نکاتی را درباره این موضوع مطرح کنیم.

اگر سیستم  مولتی مدیا خودرو  از قبل دارای پورت USB است؛ گوش دادن به موسیقی در حین رانندگی بسیار ساده‌تر خواهد بود. در واقع دلیل اصلی که ماشین‌ها دارای پورت USB در سیستم صوتی خود هستند؛ این است که ارتباط مناسب را برای پخش فایل‌های دیجیتال فراهم آورند. اگرچه ممکن است گاهی دچار چندین مشکل شوید. به هر حال این آپشن خودرو برای شما بسیار کارا خواهد بود. از سوی دیگر، اگر ماشین پورت USB نداشته باشد، باید چند سخت افزار نسبتا ساده را به ماشین خود اضافه کنید تا بتوانید با استفاده از فلش مموری به آهنگ‌های خود گوش دهید.

اتصال فلش مموری به پورت‌های USB سیستم صوتی خودرو

متصل کردن یک فلش مموری به پورت USB تنها شامل وارد کردن آن و پخش آهنگ است. شما می‌توانید چند آهنگ به کارت حافظه خود انتقال دهید، آن را وصل کنید و سپس آهنگ‌ها را پخش کنید. اگر در این میان چیزی کار نمی‌کند، چندین مشکل احتمالی وجود دارند که باید آنها را بررسی کنید.

انواع فایلهای موسیقی سیستم پخش صدا

اولین چیزی که باید به آن نگاه کنید نوع یا همان فرمت فایل صوتی است؛ که به نحوه کدنگاری فایل برمی‌گردد. انواع مرسوم فایل‌های موسیقی دیجیتال شامل MP3، AAC  و OGG هستند؛ اما فرمت‌های بسیار بیشتری هم وجود دارند. حتی می‌توانید از فرمت‌های بسیار با کیفیتی مانند FLAC و ALAC نیز استفاده کنید. اگرچه به دلیل حجم بالا، به احتمال زیاد تعداد محدودی از آنها را بتوانید به کارت حافظه خود منتقل کنید.

اگر فرمت فایل‌های شما به گونه‌ای باشند که سیستم ماشین آنها را شناسایی نمی‌کند؛ مطمئنا آنها را پخش نخواهد کرد. پس اگر فلش مموری را به سیستم پخش صدای ماشین وصل می‌کنید و هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ اولین چیزی که باید بررسی کنید همین نکته است. بهترین راه حل این است که دفترچه راهنما را پیدا کنید تا بفهمید که سیستم صوتی خودروی شما چه نوع فایل‌هایی را پخش می‌کند؛ و سپس آن فهرست را با فایل‌های داخل کارت حافظه مقایسه کنید. اگر دفترچه راهنما را نمی‌توانید پیدا کنید؛ همین اطلاعات را می‌توانید از طریق وب‌سایت تولیدکننده دستگاه پیدا کنید.

مشکلات سیستم و فرمت کارت حافظه

مشکل عمده دیگری که در هنگام متصل کردن فلش مموری به سیستم پخش صدای ماشین ممکن است به وجود بیاید؛ به فرمت کارت حافظه برمی‌گردد. اگر کارت حافظه به شیوه‌ای فرمت نشده باشد که سیستم پخش صدا بتواند اطلاعات را از آن دریافت کند، در هنگام وصل کردن آن هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

برای مثال، اگر سیستم پخش صدا به دنبال کارت حافظه با سیستم FATT32 بوده و کارت حافظه شما با فرمت NTFS باشد، باید کارت را دوباره فرمت کنید و بعد از آن آهنگ‌های خود را به آن انتقال دهید.

فرمت کردن کارت حافظه کار چندان سختی نیست؛ اگرچه تعیین کردن نوع فرمت پخش شده توسط سیستم حائز اهمیت است؛ و بعد از آن باید کارت را فرمت کنید. اگر آهنگ‌های‌تان را در جایی دیگر ذخیره نکرده‌اید، باید در ابتدا این کار را انجام دهید. چرا که فرمت کردن کارت حافظه تمامی اطلاعات موجود بر روی آن را حذف خواهد کرد.

اگر تا به حال چنین کاری نکرده‌اید؛ شاید بهتر باشد که بر روی اینترنت به دنبال اطلاعاتی اضافی در مورد فرمت کردن کارت حافظه بر روی Windows یا سیستم عامل کامپیوتر دسکتاپ خود بگردید.

مشکلات مربوط به جای قراردهی فایل‌ها بر روی کارت حافظه

یکی از آخرین مشکلات رایجی که می‌تواند مانع پخش شدن آهنگ شود این است که سیستم پخش صدا در جای اشتباه به دنبال فایل‌ها بگردد. بعضی از سیستم‌ها قادرند تمامی کارت حافظه را بگردند؛ در حالی که بعضی دیگر تنها می‌توانند قسمت اولیه کارت‌ها را جستجو کنند. اما تعدادی از سیستم ها شما را وادار می کنند که فایل های خود را بر روی مکان خاصی از کارت حافظه قرار دهید.

اگر سیستم پخش صدای شما تنها در مکانی خاص به دنبال فایل‌ها می‌گردد؛ پس باید با استفاده از دفترچه سازنده یا بررسی کردن وب‌سایت آنها آن را پیدا کنید. پس از آن باید آن مکان مشخص را بر روی کارت حافظه بسازید؛ و همه آهنگ‌های خود را به آن انتقال دهید. بعد از آن، سیستم پخش صدا قادر خواهد بود آهنگ‌ها را بدون مشکل پیدا کند.

گوش دادن به موسیقی در داخل ماشینی که پورت USB ندارد

تمامی اطلاعات بالا بر اساس این فرض استوار است که سیستم پخش صدای ماشین شما از قبل این  آپشن خودرو  را دارد؛ و قادر است فایل‌های موسیقی دیجیتالی را از طریق آن پخش کند. اگرچه ارتقاء دادن سیستم مولتی مدیا خودرو مانند گذشته چندان هزینه‌بر نیست؛ اما روش‌هایی جایگزین وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند با استفاده از چند سرمایه‌گذاری زمانی و هزینه‌ای کوچک آهنگ‌های خود را از کارت حافظه پخش کنید.

اگر ماشین شما دارای پورت USB نیست؛ باید آن را به شیوه‌ای دیگر به سیستم اضافه کنید. راحت‌ترین راه استفاده از فرستنده FM است؛ که هم دارای پورت USB است و هم سخت‌افزار لازم برای خواندن و پخش فایل‌های موسیقی را در خود جای داده است. این ویژگی‌ها در هر فرستنده  FMی وجود ندارند؛ پس بهتر است که قبل از خرید جزئیات آنها را بررسی کنید.

در حالی که فرستنده‌های FM بهترین کیفیت ممکن را فراهم نمی‌آورند و اغلب در هنگام اشغال شدن موج های رادیویی توسط سیگنال‌های زیاد اصلا کار نمی‌کنند؛ استفاده از آنها بسیار راحت است.

البته راه حل‌های کم‌هزینه‌تری نیز وجود دارند که تنها شامل یک کدگشای MP3 بر روی یک مدار به همراه اتصال USB، ورودی aux و منبع نیرو است؛ و می‌توانند شما را از تعویض کامل سیستم پخش صدا نجات دهند.

دسته بندی ها :
لوازم جانبی

دیدگاه ( 17 )

  1. محمد زرقی2020 / 10 / 11

    سلام وقت بخیر

    سوال؛من روی مموری sd آهنگ می ریزم بعد از چند روز دوباره سیستم ماشین مموری رو نمی خونه.
    با FAT32 هم فرمت کردم بازم همین اتفاق تکرار میشه.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • zeduser2020 / 11 / 22

      سلام وقت بخیر.در صورتی که از دستگاه های هلیکس استفاده میکنید لطفا برای پیگیری مشکل و راهنمایی با شماره ۰۲۱۸۸۵۰۱۵۰۱ تماس بگیرید. همکاران فنی راهنماییتون میکنن

  2. علی2022 / 10 / 16

    سلام وقت بخیر ، موقعی ک فلش میزنم خود ب خود میره اهنگ بعدی ۱۰ ثانیه بیشتر نمیخونه ! ممنون میشم جواب بدید

    • …M…2023 / 04 / 09

      دوست عزیز فلش ویروس داره!
      باید کامل Clear everything کنی بعد از دوباره روش اهنگ بریزی.

      • نوروز2023 / 08 / 12

        سلام مال منهم اینطوری بود مربوط به تنظیمات ظبط میشه روی دگمه ها مشخص شده

  3. انصاری2022 / 11 / 07

    سیستم خودروی من دارای حافظه داخلی میباشد ولی زمانی که آهنگهاراروی حافظه داخلی کپی میکنم ،سیستم پخش نمیکند،چرا؟ متشکرم

  4. امیرولیپور2023 / 04 / 30

    سلام چگونه آهنگهای گوشی انتقال بدم به مانیتور خودرو

    • ادمین2023 / 05 / 02

      شما می توانید با اتصال بلوتوث آهنگ ها را در گوشی پلی کنید و در مانیتور خودرو پخش کنید. اگر می خواهید آهنگ های گوشی را در مانیتور خودرو ذخیره کنید از طریق SD و یا درگاه USB می توانید انتقال را انجام دهید.

  5. امیر2023 / 05 / 03

    سلام بعد هر بار روشن خاموش شدن ماشین اهنگ ها رو دوباره از اول پخش میکنه

    • فروزان2023 / 07 / 06

      برای منم سواله. جواب بدین لطفا

  6. رسول2023 / 05 / 04

    سلام خسته نباشید
    وقتی فلش رو میزنم usb ماشین آهنگ پخش میکنه ولی به صورت پراکنده یعنی فایل به فایل نیست مداحی با ترانه قاطی میشه در حالی که پوشه جداگانه هستند ممندن میشم راهنمایی بفرمایید

    • ادمین2023 / 05 / 06

      در تنظیمات پخش کننده ضبط مشخص کنید که ترتیب پلی شدن آهنگ ها به صورت پشت سر هم باشد نه رندم.

      • فرید2023 / 09 / 26

        سلام
        ممنون میشم مراحل تنظیمات بفرمایید

  7. هوتن2023 / 05 / 08

    سلام و خسته نباشید میخواستم یه فلش مموری برای ضبط فابریک پژو ۴۰۵ بخرم با توجه به اینکه الان فلش ها زیر ۱۶ گیگ نیست آیا ضبط جوابگو هست یا بهتر بپرسم ضبط پژو۴۰۵ تا چند گیگ را جوابگوست

  8. هادی2023 / 07 / 15

    سلام سوالی دارم، چرا با هر بار خاموش شدن خودرو و مجدد که خودرو روشن میکنم، آهنگ های فلش همه مجدد از اول باز شروع به خواندن میکنه، لطف بفرمایید راهنمایی کنید که این موضوع خیلی رو اعصابه ممنونم، یکی دیگه از دوستان بنام امیر هم چنین مشکلی داشته که شما به همه سوالات جواب دادین بغیر همین سوال، به هر حال خواهش میکنم ک این مشکل منو راهنمایی بفرمایید ممنونم

    • جواد2023 / 10 / 22

      سلام منم همین مشکل رو دارم و ضبط ماشینم jvc هست و قتی ماشین را خاموش روشن میکنم و ضبط را روشن میکنم رادیو پخش میشود و وقتی میزنم به فلش ، آهنگ از اول شروع میشود
      لطفا راهنمایی بفرمایید باتشکر

  9. اروین2023 / 09 / 27

    برای پراید mp3پلیر گرفتم(که جا فندک ماشین میخوره)موقع پخش اهنگ جابجا پخش میکنه و پشت سرهم پلی نمیشه ،چکار کنم درست بشه؟

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*