بازرگانی ضد

سیستم کیلس (Keyless) چیست و چگونه کار می‌کند؟

اکتبر 7, 2020
تعداد بازدید : 797
5/5 - (2 امتیاز)

سیستم کی لس از واژه keyless اقتباس گردیده که key به مفهوم کلید و less پسوند نفی می باشد، یعنی سیستم فاقد کلید، در واقع این سیستم هوشمندی (smart) است که شناسایی ریموت خودرو از طریق امواج وایرلس صورت می گیرد و مانند سیستم های قدیم نیاز به وارد کردن سوئیچ داخل سوئیچ استارت نمی باشد.

سیستم کیلس (Keyless) چیست

سیستم کیلس (Keyless) چیست؟

کیلس استارتر یکی از کارامدترین و بهترین آپشن‎های خودرو است که به شدت فراگیر شد. این سیستم در اواسط دهه ۹۰ میلادی برای بار اول توسط کمپانی معتبر زیمنس تولید و توسط شرکت “مرسدس بنز” ارائه شد. در این سیستم، ریموت خودرو شما دارای یک فرستنده رادیویی با برد کوتاه است که امواج رادیویی با برد کوتاه می‌فرستد. در این خودروها هنگامی که به خودرو نزدیک می‌شوید، ریموت سیگنال را به خودرو می‌فرستد و خودرو تشخیص می‌دهد که شما به آن نزدیک شده اید.

سیستم کیلس (Keyless) چیست

با قرار دادن ریموت کیلس داخل جیب و نزدیک شدن به خودرو سیستم به صورت اتوماتیک ریموت را شناسایی کرده و با کشیدن دستگیره قفل مرکزی درب ها باز می شوند. پس از وارد شدن به داخل خودرو و با فشار دادن پدال ترمز و پس از خارج شدن از ماشین با فشار دادن دکمه روی دستگیره و در بعضی خودروها مثل بی ام و با لمس کردن قسمتی که سنسور تعبیه شده درب ماشین قفل و بسته می شود.به این گونه ریموت ها  keyless go نیز می گویند.

در انواع پیشرفته از سیستم‌های کی لس، مهم نیست که خودرو با شما چقدر فاصله دارد. می‌توانید در دفتر محل کار خود نشسته باشید و درهای خودرو خودتان را که در پارکینگ یا خیابان قرار دارد باز کنید.

مزایا سیستم کیلس (Keyless)

از مزایای کیلس استارت آن است که توسط سیستم انجین استارت می توان از راه دور خودرو را روشن یا خاموش شود. این آپشن درفصلهای زمستان و تابستان بسیار مفید خواهد بود. مزایای دیگر سیستم کیلس استارت سیستم ایمنی آن است که ایمن تر از سیستم امنیتی دزدگیر می باشد. علاوه بر آن توسط سیستم کیلس استارت که به جای قفل سوئیچ داخلی نصب می شود نیاز نیست سوئیچ را وارد قفل فرمان کنید. کافیست انگشت خود را روی استارت فشار می دهید تا ماشین روشن شود. در مدل‌های لوکس و پیشرفته تر، با نزدیک شدن به خودرو، قفل درها و آینه بغل‌ها برای شما باز می‌شود و در صورت تنظیم کردن، شیشه‌های خودرو و سانروف هم پیش از رسیدن به خودرو برای شما باز می‌شود.

مزایا سیستم کیلس (Keyless)

معایب سیستم کیلس (Keyless)

از معایب این سیستم، الکترونیکی بودن آن است و به این معنا است که این سیستم‌ها قابلیت هک شدن دارند. در صورتی که دزدهای خودرو سیگنال ریموت کیلس شما را پیدا کنند قادر خواهند بود که درهای خودرو شما را مثل آب خوردن باز کنند و خودرو را استارت بزنند. تمام شدن باتری ریموت سیستم کی لس مشکلات متعددی برای رانندگان به وجود می آورد که زمان زیادی از آنها تلف می کند.

معایب سیستم کیلس (Keyless)

ریموت و سیستم کی لس استارتر مثل باقی قطعات الکترونیکی از خراب شدن و استهلاک مصون نیست. ولی بیاد داشته باشید که در صورت خرابی یا گم کردن آن هزینه زیادی باید صرف تعمیر یا ساخت یک ریموت کنید.

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*