بازرگانی ضد

آشنایی با دوربین ۳۶۰ درجه خودرو و نحوه کار آن

ژانویه 17, 2019
تعداد بازدید : 3232
5/5 - (2 امتیاز)

در شهرهای شلوغ امروزی، بعضی از آپشن‌های خودرو مانند یک معجزه به کمک راننده می‌آیند. از جدیدترین آپشن‌های خودرو که می‌تواند در مراحل زیادی از رانندگی به کمک شما بیاید؛ دوربین ۳۶۰ درجه است. این روزها دوربین ۳۶۰ درجه روی بسیاری از خودروهای مدرن خارجی به‌صورت پیش‌فرض نصب شده است؛ رادار نقطه کور نیز تکنولوژی جدیدتری است که روی بهترین خودروهای روز دنیا نصب می‌شود. خوشبختانه شما می‌توانید این آپشن‌ها را جداگانه نیز روی خودروی خود نصب نمایید. به‌طور خلاصه با داشتن این دوربین، تصویری ۳۶۰ درجه از محیط اطراف خودروی خود خواهید داشت. این ویژگی کمک می‌کند با اطمینان هرچه بیشتر در کوچک‌ترین فضاهای موجود نیز اقدام به پارک خودرو نموده و با امنیت و اطمینان خاطر بیشتری رانندگی کنید.

دوربین ۳۶۰ درجه چیست و چطور کار می‌کند؟

سیستم دوربین ۳۶۰ درجه به‌طور معمول از چهار دوربین مجزا تشکیل شده است. این دوربین‌ها معمولا روی سپرهای جلو و عقب و همچنین زیر آینه‌های کناری نصب می‌شود. پس از نصب دوربین‌ها، می‌توان تصاویر کاملی را از تمام زوایای بیرونی خودرو به دست آورد.

در مرحله بعد این تصاویر به کمک یک واحد پردازش رایانه‌ای و توسط نرم‌افزاری مخصوص، پردازش و تلفیق می‌شود. نتیجه نهایی کار، تولید تصویری کامل از خودرو و اطراف آن، از زاویه دید بالای خودرو است.

نکته جالب این است که دوربین ۳۶۰ درجه برای نمایش اطلاعات و کنترل و تنظیمات به خوبی با سیستم مولتی مدیا خودرو هماهنگ می‌شود. در نتیجه می‌توانید تصاویر دریافتی را از روی دی وی دی فابریک خودرو تماشا کرده و سایر تنظیمات مدنظر را اعمال نمایید. همین ویژگی کمک می‌کند تا به سادگی بتوان دوربین ۳۶۰ درجه را روی انواع خودروها نصب کرد.

اما مزایای داشتن یک تصویر ۳۶۰ درجه از بالای خودرو چیست؟ این آپشن دارای کاربردهای گوناگونی است. کاربردهایی که بنا بر موقعیت تعریف می‌شوند. در درجه اول تصاویر تولید شده توسط دوربین ۳۶۰ درجه، در راحت‌تر و دقیق‌تر شدن پارک خودرو کمک می‌کند. همچنین برای عبور از گذرگاه‌های تنگ و باریک، این دوربین امکانی بسیار عالی است. تصور این کاربرد دوربین ۳۶۰ درجه آنچنان پیچیده نیست. داشتن تصویری واضح و درست از بالای خودرو تسلط کاملی نسبت به محیط اطراف به شما می‌دهد. این تسلط باعث می‌شود شما به سادگی هرچه تمام‌تر و بدون ریسک برخورد به موانع مختلف از گذرگاه‌های تنگ عبور کرده و یا خودرو را به سادگی در محدودترین مکان‌های ممکن پارک کنید.

مشاهده خودرو از راه دور، ردیابی خودرو و پیدا کردن راحت‌تر آن در نقاط شلوغ، از جمله امکانات امنیتی دوربین‌های ۳۶۰ درجه است. این امکانات کمک می‌کند تا حد زیادی از امنیت خودروی خود در نقاط پارک عمومی مطمئن باشید؛ و در صورت وقوع مشکل قابلیت ردیابی و ثبت تصاویر از راه دور در حل مسئله و یافتن خودرو بسیار موثر خواهد بود.

همچنین دوربین ۳۶۰ درجه می‌تواند با ثبت لحظه تصادفات احتمالی خودرو، مدارک مستندی برای ارائه به افسر راهنمایی و رانندگی ارائه دهد. اشتراک تصاویر به دست آمده در شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از کاربردهای دوربین ۳۶۰ درجه برای خودروی شماست؛ که احتمالا تصاویری جذابی را تولید کرده و سرگرمی جالبی برای شما خواهد بود.

در نهایت اگر قصد خرید دوربین ۳۶۰ درجه را برای خودروی خود دارید؛ به کیفیت و جزئیات ویژگی‌های آن توجه کنید؛ و دستگاهی متناسب با نیازها و هماهنگ با خودروی خود را خریداری نمایید. مواردی مثل کیفیت فیلم‌برداری، فیلم‌برداری در سرعت‌های بیشتر، امکان ارتباط راه دور از طریق گوشی هوشمند و… از جمله امکاناتی است که موجب کارایی بیشتر دستگاه شما خواهد شد.

دسته بندی ها :
لوازم جانبی

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*