بازرگانی ضد

چطور بلوتوث گوشی را با بلوتوث مولتی مدیای خودرو هماهنگ کنیم؟

سپتامبر 17, 2018
تعداد بازدید : 2275
Rate this post

بلوتوث یک فناوری بی‌سیم است که برای ایجاد شبکه‌های محلی امن به کار می‌رود. این اتصال با برد کوتاه، می‌تواند ارتباط بین گوشی شما و بلوتوث مولتی مدیای خودرو و هدست آن را برقرار کند.

منظور از جفت شدن بلوتوث چیست؟

روند راه اندازی یک شبکه بلوتوث به عنوان “جفت شدن” نامیده می‌شود. زیرا این شبکه تنها از یک “جفت” دستگاه تشکیل شده است. هرچند اغلب ممکن است یک دستگاه را به چندین دستگاه دیگر متصل کنیم؛ اما هر اتصال بلوتوث منحصر به یک جفت دستگاه خاص است.

برای هماهنگ کردن موفق گوشی با بلوتوث مولتی مدیای خودرو، هر دو باید از استانداردهای شبکه بلوتوث سازگار با هم استفاده کنند. البته در اکثر موارد در این زمینه مشکلی نیست.

در نهایت اتصال گوشی به کیت بلوتوث سیستم صوتی خودرو، به شما اجازه می‌دهد که بدون استفاده از دست و با کمک میکروفون و سیستم صوتی خودرو، به تماس‌های تلفنی خود پاسخ دهید. همچنین یکی دیگر از امکانات جذاب این سیستم توانایی پخش موسیقی‌های روی گوشی از طریق سیستم صوتی خودرو است.

برای استفاده از تلفن همراه خود برای برقراری تماس هندزفری، به موارد زیر نیاز دارید:

یک تلفن همراه دارای بلوتوث

یک سیستم صوتی دارای بلوتوث در خودرو

شماره PIN برای تایید اعتبار

قدم به قدم تا اتصال گوشی به بلوتوث مولتی مدیای خودرو

اولین گام در هر صورت این است که مطمئن شوید ابزار لازم را برای انجام کار در اختیار دارید. پس در اولین قدم بلوتوث گوشی خود را روشن کنید. روشن کردن بلوتوث گوشی کاری ساده است؛ و معمولا در منوی اتصالات گوشی آن را پیدا خواهید کرد. هرچند جزئیات در گوشی‌های مختلف متفاوت است.

در مرحله بعد باید بلوتوث  مولتی مدیای خودرو را روشن کنید. در این زمینه نیز همان مسیر را باید بروید. در بیشتر خودروهایی که سیستم صوتی آنها به صورت پیشفرص به این امکان مجهز است؛ دکمه روشن کردن بلوتوث به صورت یک چراغ سبز رنگ با آیکون تلفن نشان داده می شود؛ که با فشردن این دکمه می‌توانید بلوتوث سیستم صوتی خودرو را روشن کنید. اما اگر سیستم صوتی خودروی شما این دکمه را ندارد، اما مطمئن هستید که دارای امکان بلوتوث است؛ باید در منوهای آن به دنبال امکان بلوتوث در جایی به نام اتصلات (یا چنین نامی) بگردید.

در نهایت حالا که بلوتوث هر دو دستگاه روشن شده است؛ وقت اتصال آنها به هم رسیده است. اگر در گذشته‌ای نه چندان دور از سیستم اتصال دو گوشی با بلوتوث استفاده کرده باشید؛ متوجه می‌شوید که در اینجا هم دقیقا باید همان کار را انجام دهید.

برای سینک شدن گوشی و سیستم مولتی مدیای خودرو در قدم اول دکمه سبز رنگ گفته شده را برای چند ثانیه نگه دارید تا بلوتوث خودرو در لیست بلوتوث‌های اطراف، روی صفحه گوشی نمایش داده شود. حال با انتخاب و تایید آن، گوشی و سیستم مولتی مدیای خودرو را از طریق بلوتوث به هم متصل کرده‌اید. اگر بلوتوث خودرو را روی گوشی تشخیص نمی‌دهید، مواردی که تصویر هدفون دارند را امتحان کنید.

حالا می‌توانید با خیال راحت و با امنیت کامل در حین حرکت به تماس‌های تلفنی خود پاسخ دهید. همچنین برای گوش دادن به موسیقی هم کار سختی نخواهید داشت؛ و فقط کافی است موزیک مورد نظر را روی پلیر گوشی اجرا کنید. البته در این زمینه ذکر این نکته ضروری است که بعضی از پلیرهای گوشی از سیستم پخش بلوتوث پشتیبانی نمی‌کنند. در این شرایط نصب نرم‌افزار پلیر دیگر، می‌تواند مشکل را حل کند.

در صورتی که هنوز هم سوالی درباره کارکرد و ویژگی‌های مولتی مدیا خودرو دارید؛ می‌توانید با ما تماس بگیرید.

دسته بندی ها :
لوازم جانبی

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*