بازرگانی ضد

ابزارهایی برای دریافت صدای بهتر از سیستم صوتی خودرو

سپتامبر 25, 2018
تعداد بازدید : 509
Rate this post

فرایند بهبود کیفیت سیستم صوتی خودرو یک پروسه تدریجی است؛ و شما می‌توانید از برخی ترفندهای کوچک و بزرگ برای ارتقاء کیفیت صدای سیستم صوتی خودرو خود استفاده کنید.
بسیاری از روش‌های بهبود کیفیت صدای سیستم صوتی و مولتی مدیا خودرو شامل یک به‌روز رسانی در ابزارهای صوتی، مانند استفاده از یک سیستم صوتی جدید؛ و یا نصب بلندگوها و یا یک ساب ووفر است. اما روش‌های دیگر در واقع شامل بهبود فضای داخلی ماشین شما می‌شود؛ که در درجه اول متمرکز بر از بین بردن موانع خارجی تا حد امکان می‌باشد. در این مقاله وب‌سایت ضدگروپ می‌خواهیم به بررسی موارد مرتبط با به‌روزرسانی سیستم صوتی خودرو بپردازیم.

بلندگوهای کارخانه‌ای را تعویض کنید

ساده‌ترین راه برای ارتقای کیفیت سیستم صوتی خودرو شما، تعویض بلندگوهای کارخانه‌ای با مدل‌های با کیفیت بالاتر است. دقت داشته باشید که وقتی یک جایگزینی مستقیم برای بلندگوهای ماشین خود انجام می‌دهید؛ یک سیستم صوتی با ابعاد مشابه با مدل کارخانه‌ای را خریداری کنید؛ تا بتوانید به سادگی بخش‌های قدیمی را جدا کرده و واحدهای جدید را به جای آنها قرار دهید.
اگر ماشین شما برای مدت زمان زیادی در جاده‌ها بوده است؛ این احتمال وجود دارد که کیفیت مولتی مدیا خودرو به مرور زمان دستخوش تغییراتی شده و آسیب‌هایی دیده باشد. در این زمینه شما به احتمال زیاد با جایگزینی بلندگوها بهبود قابل توجهی را حس خواهید کرد. شما همچنین می‌توانید پا فراتر گذاشته و بلندگوهای کواکسیال با بلندگوهای دیگر را نیز تعویض کنید؛ و یا حتی یک ساب ووفر به مجموعه سیستم صوتی خودرو اضافه کنید. البته این نوع ارتقاء هم پیچیده و هم پرهزینه‌تر است.

ارتقاء سیستم معمولی مولتی مدیای خودرو و استفاده از DAC داخلی تلفن همراه

در حالی که ارتقای سیستم مولتی مدیای معمول خودروی شما ممکن است بهترین راه حل برای شروع نباشد؛ به ویژه اگر تنها به دنبال بهبود کیفیت صدای سیستم صوتی خودرو هستید. اما همیشه این کار ارزش امتحان کردن دارد. این کار به ویژه اگر سیستم صوتی خودرو شما از پیش تقویت نشده باشد و یا به دنبال نصب آمپلی فایر هستید صحیح است.
یکی دیگر از دلایل ارتقاء سیستم صوتی و مولتی مدیا خودرو شما این است که احتمالا مایل به گوش دادن موسیقی دیجیتال در ماشین خود باشید. اگر سیستم صوتی شما با کیفیت بالایی ساخته نشده است و دارای DAC داخلی نیست؛ اضافه کردن یک سیستم که دارای این قابلیت است؛ به شما اجازه می‌دهد موسیقی‌های سنگین دیجیتالی را از تلفن همراه خود و یا دستگاه پخش MP3 به استریو خودرو خود وصل کنید.
بهره‌گیری از یک واحد مجهز به DAC با کیفیت بالا نیاز به یک اتصال USB یا اتصال بی‌سیم اختصاصی دیگر دارد. بنابراین به خاطر داشته باشید که شما باید گوشی خود را از طریق کابل USB به ماشین یا دستگاه استریو به جای استفاده از ورودی کمکی متصل کنید. این کار اجازه می‌دهد تا یونیت شما داده‌ها را از دستگاه بخواند؛ و آن را به سیگنال‌های صوتی آنالوگ که به آمپلی فایر و بلندگو متصل است انتقال دهد.

اضافه کردن قطعاتی مانند آمپلی فایر، پردازنده‌های سیگنال و اکولایزرها

اضافه کردن آمپلی فایر و یا قطعات دیگر مانند یک پردازنده سیگنال یا اکولایزر به طور معمول گران‌تر یا پیچیده‌تر از تعویض بلندگو و یا به‌روزرسانی آن است. با این حال، یک آمپلی فایر می‌تواند به شما اجازه دهد از بلندگوهای خودرو به شکل بهتری استفاده کرده و کیفیت صدای ماشین خود را ارتقا دهید.
اگر شما یک سیستم استریو فابریک کارخانه‌ای دارید که آمپلی فایر ندارد؛ مهم است که از یونیت‌های با ورودی‌های بلندگو استفاده کنید. بهترین راه برای انجام این نوع از ارتقاء این است که از یونیت‌های دارای خروجی تقویت‌شده بهره ببرید. اما استفاده از آمپلی فایرهایی که دارای ورودی بلندگو است، یک جایگزین قابل اعتماد می‌باشد. در نهایت یکی دیگر از گزینه‌ها استفاده از بلندگوهای دارای مبدل‌های خطی است.
در نهایت فراموش نکنید که کسب مشاوره و سپردن انجام این امور به متخصصان سیستم صوتی خودرو بهترین و مطمئن‌ترین راه ممکن است. ما در مجموعه ضدگروپ آماده هستید تا در تمامی زمینه‌های مدنظر آپشن‌های خودرویی، مشاوره و خدمات لازم را به شما ارائه کنیم.

دسته بندی ها :
لوازم جانبی

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*